Promosi

  1. Senaraikan tujuan promosi diadakan oleh pengeluar.
  2. Nyatakan 4 kaedah promosi serta huraikan bagaimana ia dilaksanakan.
  3. Senaraikan kriteria pemilihan promosi yang berkesan.
  4. Apakah maksud saluran agihan?
  5. Senaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi pemilihan saluran agihan.
  6. Pilih saluran agihan yang sesuai bagi memasarkan barangan keperluan harian.
  1. Saluran 1 (pengeluar – pengguna)
  2. Saluran 2 (pengeluar – peruncit – pengguna)
  3. Saluran 3 (pengeluar – ejen – peruncit – pengguna)
  4. Saluran 4 (pengeluar – pemborong – peruncit – pengguna)

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s